Logo's

Op deze pagina vind je een selectie van logo’s die ik heb ontworpen, waaronder voor Armhoefse Akker, StudentIT en SunShop.

Armhoefse akker

De Armhoefse Akker is een basisschool in Tilburg. Zij willen minder terugstroom in leerlingen en kijken of een vrolijkere huisstijl daarbij helpt. Daarnaast willen zij dat het schoolgebouw echt een “basisschool sfeer” uitstraalt. Nu ziet het gebouw er nog hetzelfde uit als de rest van de buurt en kunnen ze zich niet onderscheiden.

De opdracht is om vrolijkheid te laten zien door middel van leuke iconen.
En het logo een zakelijke uitstraling geven.

Deze opdracht heb ik gemaakt tijdens mijn stage, samen met een aantal andere studenten. We maakten allemaal een logo met daarbij een passende huisstijl. De klant heeft hieruit een keuze gemaakt. Het logo van een andere stagiair is gekozen. Het logo wat je hier ziet is mijn eigen ontwerp.

Het concept heet “je eigen pad kiezen” en bestaat uit basisvormen.
Graag willen zij ook iconen terugzien. We werken hier vooral met organische vormen.

Periode

November 2018

Programma's

Adobe Photoshop
Adobe InDesign

De ontwerpen

Eerst stelden we een moodboard samen dat bij de school paste. Vanuit hier hebben we allemaal individueel een logo ontworpen.

Uit die 4 voorstellen heeft de school uiteindelijk een logo gekozen.

armhoefse akker 1

Mijn versie

Dit is het ontwerp dat ik zelf gemaakt heb.

GEKOZEN VERSIE

Dit is het design dat gekozen is door de school, gemaakt door een andere stagiair.

armhoefse akker 3

MOODBOARD

Dit is het moodboard dat we samen hebben gesteld 
voor de school. (Ze hebben wel voor andere kleuren gekozen)

STUDENTIT

Student IT is een ICT-bedrijf opgezet door een student in Venray.
Het bedrijf richt zich op het helpen van senioren bij computerproblemen.

Deze student heeft mij benaderd voor het maken van zijn logo met daarbij een bijpassende huisstijl en het maken van een folder om bekendheid te krijgen en klanten te werven.
De opdracht hoe dit uit te voeren was erg vrij.

De vormgeving wordt heel zakelijk en minimalistisch. Hierdoor blijven teksten overzichtelijk en goed leesbaar. Dit is zeker voor de oudere doelgroep van belang.

De kleuren die gebruikt worden zijn blauw en oranje. Blauw geeft een gevoel van vertrouwen, oranje geeft een gevoel van enthousiasme en is een aandachttrekkende kleur. Daarnaast zijn blauw en oranje contrasterende kleuren, hierdoor valt deze combinatie extra op.

Periode

December 2020

Programma's

Adobe Photoshop
Adobe InDesign

Sunshop

De Sunshop is een onderdeel van Optiek de Boer in Nijmegen.
Zij wilde graag voor een nieuw logo met bijpassende huisstijl.

Bij de Sunshop verkopen ze alleen zonnebrillen van RayBan.
De doelgroep zijn jongeren tussen de 16 en de 28.

De Sunshop heeft gevraagd om een stoere maar toch klassieke uitstraling.

Deze opdracht is samen met een aantal andere studenten gemaakt tijdens mijn stageperiode. We maakten allemaal een logo met daarbij een passende huisstijl, waaruit de klant zijn favoriet kon kiezen. Mijn logo + huisstijl is gekozen en is nu te zien bij ‘de Sunshop’ in Nijmegen.

Het logo bestaat uit de S, de eerste letter van Sunshop. Onder deze S is een cirkel te vinden. Deze cirkel verbeeld de zon. Wat passend is, gezien de Sunshop zonnebrillen verkoopt

Periode

Januari 2019

Programma's

Adobe Photoshop
Adobe InDesign

E-mail: info@studiolinq.nl

KvK: 82796750

© 2025 STUDIO LINQ

E-mail: info@studiolinq.nl

KvK: 82796750

© 2025 STUDIO LINQ

Scroll naar boven